Menu Close
  • Inicio
  • ->
  • Noticias
  • ->
  • MÉS DE 400 ESTUDIANTS CONSCIENCIEN SOBRE LA PROTECCIÓ DE LA POSIDÒNIA EN EL II CONGRÉS ESCOLAR DE BIODIVERSITAT MARINA

MÉS DE 400 ESTUDIANTS CONSCIENCIEN SOBRE LA PROTECCIÓ DE LA POSIDÒNIA EN EL II CONGRÉS ESCOLAR DE BIODIVERSITAT MARINA

La comunitat educativa de Dénia, Teulada, Moraira i Poble Nou de Benitatxell ha exposat múltiples projectes sobre les amenaces a les quals s’enfronten les prades de posidònia i la necessitat de conservar-les

L’Auditori Mar Roig de l’Oceanogràfic ha reunit este dimarts a un total de 450 escolars dels centres educatius de Dénia, Teulada Moraira i Poble Nou de Benitatxell en el II Congrés Escolar de Biodiversitat Marina per a parlar i debatre sobre la protecció de la posidònia. L’acte s’emmarca en la clausura de la part interpretativa del ‘Projecte Posidònia’ de la Fundació Oceanogràfic i la Ciutat de les Arts i les Ciències, que compta amb el patrocini de Banca March.

 

 

Els grups d’escolars dels col·legis de la Marina Alta han presentat un total de 9 projectes -en formats de xarrada, podcast, desenvolupaments artístics i escènics, experiments, murals i posters de gran grandària- amb l’objectiu de donar a conéixer, interpretar i posar en valor les prades de Posidònia oceanica, un dels ecosistemes més productius i vulnerables del planeta, i així promoure comportaments per a protegir-les.

 

 

Els temes abordats en les presentacions s’han centrat en el ODS 14 de vida submarina de l’Agenda 2030 i han inclòs la contaminació, la destrucció d’hàbitats i pèrdua de biodiversitat, la sobreexplotació dels recursos i el patrimoni cultural i natural.

 

Última fase interpretativa del ‘Projecte Posidònia’

 

L’alumnat ha treballat diversos projectes d’investigació adaptats al seu nivell educatiu durant este curs escolar i els han presentats a l’Auditori de l’Oceanogràfic de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

 

Per part seua, escolars de Teulada Moraira van exposar els seus treballs divendres passat a l’Auditori de la localitat i el projecte seleccionat s’ha exhibit aquest matí en l’esdeveniment de València al costat de la resta dels centres educatius de Dénia i Poble Nou de Benitatxell.

 

Amb tot este desenvolupament es pretén contribuir a la difusió del coneixement sobre la biodiversitat marina, a la seua posada en valor i a la selecció d’eines que fomenten la sensibilització ambiental i l’aproximació a les vocacions i coneixement científic.

 

Tribunal avaluador

 

Els grups d’escolars, que han intervingut des de l’escenari de l’Auditori Mar Roig, s’han dirigit al públic i a la resta d’estudiants, davant l’escrutini dels membres del tribunal, que estava compost per Leocadia García-Bartual, directora de la Fundació Oceanogràfic, Francisco Torner, director del ‘Projecte Posidònia’, Olga Mayoral, subdirectora del Jardí Botànic i Juan Guillen, investigador de l’Institut d’Ecologia Litoral.

 

El jurat, després de l’exposició de cadascuna de les ponències, ha fet una valoració per a posteriorment entregar el diploma a l’alumnat participant.

 

Els treballs que s’han presentat representen un ampli ventall sobre les prades de posidònia i la seua problemàtica actual a través de diferents visions motivadores i suports comunicatius: fotografia, literatura, teatre, audiovisuals, comunicació o biologia. Unes possibilitats que mostren la interdisciplinarietat de l’esdeveniment i el seu grau d’enriquiment.

 

Este congrés ha brindat una oportunitat única perquè estudiants, des d’educació infantil fins a secundària, comprenguen la importància del mètode científic per a acostar-se a la realitat de manera objectiva i desenvolupar un pensament crític.

 

Un projecte de protecció dels fons marins

El ‘Projecte Posidònia’ és una iniciativa de la Fundació Oceanogràfic i la Ciutat de les Arts i les Ciències, que compta amb el suport financer del fons ‘Mediterranean Fund’ de Banca March. L’objectiu del projecte és, a més d’identificar i posar en valor la biodiversitat marina de la Marina Alta i difondre les bones pràctiques ambientals en la mar, inspirar accions paral·leles en els centres educatius.

 

Es tracta d’un projecte de més d’un any de duració que es compon d’una fase tecnicocientífica -estudi cartogràfic i aplicació mòbil- i una altra interpretativa per a traslladar el valor de l’ecosistema a la comunitat escolar i grups poblacionals dels municipis de l’àrea d’estudi.

Compartir

Otras noticias de interés

EL MUSEU DE LES CIÈNCIES PRESENTA LA NOVA EXPOSICIÓ ‘LA LLUNA A l’ABAST DE LES TEUES MANS’

– La mostra forma part de la programació dedicada a l’espai en 2024 que continuarà amb les exposicions ‘Mediterranea’ (8 de maig) i ‘Up to Space. Missió Espacial’ (16 de maig)

– La responsable d’Educació i Comunicació de l’Agència Espacial Europea (EIXA), Sandra Benítez, impartirà la conferència ‘Explorant l’Univers per a protegir millor el nostre planeta’ el dimecres 16 de maig a les 19 hores

Suscríbete a nuestro boletín