Menu Close
  • Inicio
  • ->
  • Destacada
  • ->
  • EL MUSEU DE LES CIÈNCIES CELEBRA LA FINAL DE LA XIV EDICIÓ DE ‘DESAFÍO ROBOT’ AMB PROVES D’HABILITAT I BALLS ROBÒTICS

EL MUSEU DE LES CIÈNCIES CELEBRA LA FINAL DE LA XIV EDICIÓ DE ‘DESAFÍO ROBOT’ AMB PROVES D’HABILITAT I BALLS ROBÒTICS

Prop de 1.000 estudiants de 27 centres escolars de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius han presentat en la competició a un total de 229 robots

El Museu de les Ciències ha celebrat hui la final de la XIV edició del concurs ‘Desafío Robot’ coorganitzat amb la Universitat Politècnica de València (UPV) amb la col·laboració de Startup València, Omron i Power Electronics. La jornada ha comptat a més amb la ‘Fira dels Invents UPV’ amb tallers i més de 50 estands dels diferents grups i equips d’investigació que presenten els resultats d’algunes de les seues investigacions.

 

El Saló Arquerías i a l’Auditori Santiago Grisolía del Museu de les Ciències han sigut els escenaris on s’han celebrat les diferents proves d’habilitat, lluita i balls robòtics amb la participació de prop de 1.000 estudiants de 27 centres escolars de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius que han presentat en la competició a un total de 229 robots.

 

En la categoria Lego SUMO– que consistix en el disseny, construcció amb peces Lego i programació d’un robot autònom dotat de sensors, capaç d’enfrontar-se a un altre robot de característiques similars per a traure-li de la zona de combat- els equips guanyadors han sigut del IES Las Fuentes de Villena tant en el primer lloc com en el segon.

 

En la modalitat LLIURE SUMO- en la que el robot està realitzat amb qualsevol material excepte Lego- el primer premi ha sigut per a l’equip del IES Las Fuentes de Villena i el segon per a estudiants del CIPFP Misericòrdia de València.

 

Equips del Col·legi El Vedat de Torrent han guanyat el primer i segon premi en la categoria REPTE LliureExprés, que consistix a col·locar el major nombre de peces de color negre en una determinada zona en 2 minuts.

 

En la prova de ‘Robot Dance’, els equips que millor han ajustat els robots al ritme de la música i amb la coreografia més completa i original han sigut el de l’IES Pare Arques de Cocentaina en primer lloc i en segon lloc l’equip del col·legi Vilavella de València.

 

La jornada ha comptat a més amb la ‘Fira dels Invents UPV’ en el passeig d’Arcbotants de l’Umbracle. Des del primer robot agrícola per a la recol·lecció autònoma de fruita passant per un accelerador de partícules o el sistema dissenyat per a detectar drogues basat en nanomaterials. Són algunes de les innovacions que es poden veure i tocar en la ‘Fira dels Invents UPV’ hui fins a les 20 hores.

Compartir

Otras noticias de interés