Menu Close
  • Inicio
  • ->
  • LA IA A LES AULES: REVOLUCIONANT LA MANERA D’APRENDRE
Cartell de la conferència "La IA en las aulas: revolucionando la forma de aprender" impartida per Jordi Linares al Museu de les Ciències.

LA IA A LES AULES: REVOLUCIONANT LA MANERA D’APRENDRE

El pròxim 7 d’octubre de 2026, es durà a terme la conferència La IA a les aules: revolucionant la manera d’aprendre. Esta sessió divulgativa serà impartida per Jordi Linares, doctor en Informàtica, professor titular en el Departament de Sistemes Informàtics i Computació de la Universitat Politècnica de València (Campus d’Alcoi) i responsable del grup d’investigació VertexLit de l’Institut VRAIN.

El Dr. Linares compta amb una trajectòria investigadora centrada en la interacció, Realitat Virtual, Realitat Augmentada i Intel·ligència Artificial. A més, és coordinador de continguts en ValgrAI, membre de la Unitat Mixta d’Investigació de les universitats públiques valencianes i participa activament en organitzacions com IEEE, Eurographics, SPAIN-AI i OdiseIA (Observatori de l’impacte social i ètic de la intel·ligència artificial).

 

Transformació i ètica en l’ecosistema educatiu

La irrupció de la intel·ligència artificial en l’àmbit educatiu ha generat una onada de preocupacions legítimes: el plagi automatitzat, la delegació cega de tasques cognitives o el risc d’atròfia intel·lectual. Esta conferència proposa un canvi radical de perspectiva: la IA, utilitzada de manera ètica i com a complement del docent (mai com a substitut), pot democratitzar, per primera vegada en la història, l’accés universal a una educació de qualitat excepcional.

 

Personalització, equitat i el rol del docent

Imaginen un món en el qual cada estudiant, independentment del seu idioma, ubicació geogràfica, nivell socioeconòmic o ritme d’aprenentatge, tinga accés a un tutor personalitzat capaç d’adaptar-se a les seues necessitats i potenciar la seua creativitat. La intel·ligència artificial pot oferir un seguiment individualitzat que cap docent amb 30 alumnes pot assumir: detectar dificultats abans que es traduïsquen en fracàs escolar i alliberar temps perquè el professorat es concentre en el verdaderament humà i insubstituïble: la inspiració, el pensament crític, l’empatia i la construcció social del coneixement. La pregunta ja no és si la IA transformarà l’educació, sinó com decidim fer-ho.

 

Programa:

18:30h Accés a la sala
19:00h Conferència a l’Auditori Santiago Grisolía
20:00h Col·loqui
20:30h Fi de l’activitat

 

Informació: 

  • Data: 7 d’octubre de 2026.
  • Accés: Entrada lliure fins a completar aforament.
  • Punt d’entrada: Porta oest del carrer Menor del Museu de les Ciències (al costat del Hemisfèric).
  • Emissió en directe: La sessió podrà seguir-se a través dels canals audiovisuals de la Ciutat de les Arts i les Ciències i el seu canal de YouTube.

 

Compartir
Data: 07/10/2026
Recinte: Museu de les Ciències
Ubicació: Auditorio Santiago Grisolía
Hora: 19.00 horas

Enquesta de satisfacció

Si has assistit a esta conferència ens agradaria conéixer  la teua opinió  a través d’esta enquesta de satisfacció.