Menu Close
  • Inicio
  • ->
  • DIA INTERNACIONAL DE LA DONA I LA XIQUETA EN LA CIÈNCIA 2026

Conferència Finalitzada

DIA INTERNACIONAL DE LA DONA I LA XIQUETA EN LA CIÈNCIA 2026

En el marc del Cicle d’Actualitat Científica, la Ciutat de les Arts i les Ciències celebrarà el Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència amb una acció commemorativa dirigida a estudiants, que tindrà lloc l’11 de febrer de 2026, a partir de les 10.00 h, a l’Auditori Santiago Grisolía del Museu de les Ciències.

 

L’activitat, realitzada en col·laboració amb la Direcció General d’Igualtat i l’Institut de Física Corpuscular (IFIC), proposa una trobada inspiradora sota el títol Científiques i referents, centrat en la importància de comptar amb models diversos i igualitaris per a construir un futur més equitatiu. En este context, el Museu de les Ciències i el IFIC de València, amb la col·laboració de la Direcció General d’Igualtat, conviden a una sessió dedicada a la física capdavantera de la mà de tres investigadores destacades: Berta Rubio, Laura Molina i Sonja Orrigo. L’activitat inclou a més la iniciativa “Pregunta-li a una científica”, que permetrà al públic interactuar directament amb les investigadores i resoldre els seus dubtes.

 

Al llarg de la sessió, que inclourà intervencions de les científiques i alguna activitat interactiva, el públic podrà conéixer el dia a dia d’estes investigadores, la seua trajectòria professional i la seua experiència en l’àmbit científic, així com participar en un temps dedicat a preguntes del públic assistent. L’activitat està dirigida a alumnat del primer cicle de Secundària, amb edats compreses entre 12 i 14 anys.

 

Programa

10.00 a 12.00 h · inicie de la trobada amb intervencions de les científiques convidades i desenrotllament de la sessió, que inclou activitats interactives i un torn de preguntes del públic.

Les científiques participants pertanyen a l’Institut de Física Corpuscular (IFIC). Berta Rubio Barroso és física nuclear, Professora d’Investigació del CSIC i Professora Ad Honorem en el *IFIC. Laura Molina Bueno és Científica Titular del CSIC en el IFIC, especialitzada en física de astropartículas i física de neutrins. Sonja Elena Agata Orrigo és doctora del CSIC en el IFIC, especialitzada en física nuclear experimental i en l’estudi de nuclis exòtics mitjançant espectroscopía de desintegració beta i tècniques d’absorció total.

 

📍 Accés lliure fins a completar aforament
Entrada per la porta oest del Museu (carrer Menor, al costat del Hemisfèric)

Compartir
Data: 11/02/2026
Recinte: Museu de les Ciències
Ubicació: Auditorio Santiago Grisolía
Hora: 10.00 a 12.00 horas

Enquesta de satisfacció

Si has assistit a esta conferència ens agradaria conéixer  la teua opinió  a través d’esta enquesta de satisfacció.