- Inicio
- ->
- DIA INTERNACIONAL DE LA DONA. TROBADA AMB PILAR MATEO
Conferència Finalitzada
DIA INTERNACIONAL DE LA DONA. TROBADA AMB PILAR MATEO
Amb motiu del Dia Internacional de la Dona (8 de març), la Direcció General d’Igualtat i l’Institut de les Dones, juntament amb la Ciutat de les Arts i les Ciències, organitzen una activitat dirigida a centres educatius d’Educació Primària.
El pròxim 9 de març, l’alumnat tindrà l’oportunitat de conéixer en primera persona a la científica valenciana Pilar Mateo, referent internacional en l’àmbit de la química i la salut pública. Una proposta especialment pensada per a acostar a l’aula referents femenins en la ciència, fomentar vocacions STEAM des d’edats primerenques i treballar valors com la igualtat d’oportunitats, el compromís social i la curiositat científica.
Una científica que inspira
Pilar Mateo Herrero (València, 1959) és doctora en Ciències Químiques i una de les científiques espanyoles amb major reconeixement internacional. El seu treball en microencapsulació polimèrica ha permés desenrotllar solucions innovadores per a combatre malalties com la malària, el dengue o el mal de *Chagas en comunitats vulnerables.
La seua tecnologia més coneguda, la pintura insecticida *Inesfly, ha tingut un impacte directe en la millora de la salut pública en diferents països.
Però, a més de la seua trajectòria científica, destaca pel seu compromís humà: ha treballat amb comunitats indígenes a Amèrica Llatina i lidera iniciatives que combinen ciència, educació i impacte social.
Durant la trobada, compartirà amb l’alumnat la seua experiència personal i professional, explicant com la ciència pot convertir-se en una ferramenta real de transformació social.
“Res en la vida ha de ser temut, solament comprés”. — Marie Curie
Per què participar amb la teua classe?
- Per a oferir al teu alumnat un referent femení real en ciència.
- Per a despertar vocacions científiques des de Primària.
- Per a connectar l’aprenentatge amb valors socials i compromís global.
- Per a celebrar el 8M amb una activitat significativa i educativa.
A més, cada centre rebrà una nina inspirada en la ponent i l’alumnat que formule preguntes destacades rebrà un xicotet detall promocional.
Programa:
| Horari | Activitat |
| 10:15 h | Accés a la sala |
| 10:30 h | Paraules institucionals |
| 10:40 h | Trobada amb Pilar Mateo |
| 12:00 h | Fi de l’activitat |
Informació:
Data: 9 de març de 2026
Hora: 10.30 h
Duració aproximada: 2 hores
Ubicació: Auditori Santiago Grisolía, Museu de les Ciències
Aforament: 300 persones
Accés lliure fins a completar aforament (coordinació prèvia amb els centres escolars)
Compartir
Enquesta de satisfacció
Si has assistit a esta conferència ens agradaria conéixer la teua opinió a través d’esta enquesta de satisfacció.