Conferència Finalitzada
DIA DE LA CULTURA CIENTÍFICA. OBSERVACIÓ SOLAR
La Ciutat de les Arts i les Ciències se suma a la celebració del Dia Internacional de la Cultura Científica, una iniciativa impulsada per la FECYT per a posar en valor la ciència com a part fonamental de la nostra cultura i reconéixer a les institucions que promouen el coneixement científic en la societat. En el marc d’esta commemoració, et convidem a participar de l’observació solar gratuïta al Jardí d’Astronomia, el diumenge 28 de setembre, d’11.00 a 13.00 hores.
Durant esta experiència, els assistents podran observar en directe i amb total seguretat alguns dels fenòmens més impressionants del Sol, com les taques fosques de la fotosfera o les protuberàncies vermelloses de la cromosfera, visibles gràcies a telescopis especialitzats. Comptarem amb diferents instruments òptics: telescopis amb filtres per a llum visible, que permeten observar les taques solars; telescopis H-alfa, que mostren flamerades i protuberàncies; i una pantalla blanca on es projectarà la imatge del Sol de manera segura i accessible per a tots els assistents.
A més, hi haurà una taula expositiva amb material didàctic, on explorarem la naturalesa i el comportament de la llum mitjançant prismes, espectroscopis, discos de Newton, cèl·lules fotoelèctriques, maquetes del Sistema Solar i altres recursos interactius. Tot això amb la guia de l’equip expert de l’empresa Nébula i de l’Associació Valenciana d’Astronomia, els qui compartiran els seus coneixements sobre la temperatura, l’estructura i la composició de la nostra estrela.
Una activitat divulgativa i emocionant per a totes les edats, que busca acostar la ciència a la ciutadania i fomentar la curiositat per l’univers que ens envolta.
🔆 Important: l’observació solar es realitzarà exclusivament amb telescopis equipats amb filtres especials. Mai s’ha de mirar al Sol directament sense la protecció adequada.
Uneix-te a esta experiència científica i compartix la teua visita en xarxes socials amb l’etiqueta #DíaCulturaCientífica.
Compartir
Enquesta de satisfacció
Si has assistit a esta conferència ens agradaria conéixer la teua opinió a través d’esta enquesta de satisfacció.